Logo Nemocnice Jihlava (odkaz na titulní stránku) 

Nemocnice Jihlava - Oficiální web obce


Vyhledávání

Odkaz na Facebook Nemocnice Jihlava YouTube kanál Nemocnice Jihlava Audiozprávy

 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku

Cesta: Titulní stránka > Hlavní menu > Porodnice > Návštěvní hodiny, parkování a strava

 

Návštěvní hodiny, parkování a strava

 
NÁVŠTĚVNÍ HODINY

Návštěvní hodiny jsou u nás na porodnici pouze doporučené, respektujeme individuální potřeby klientek..

obr PARKOVÁNÍ

Milí nastávající rodiče,
pokud k nám přijedete autem a chcete ho nechat zaparkované několik hodin nebo dní, doporučujeme Vám stání na našem parkovišti v areálu nemocnice, vjezdy z ulic Rantířovská a U Cvičiště. Denní maximální limit na tomto parkovišti je 50 korun. Na parkovištích s vjezdy z ulic Vrchlického není maximální denní limit a částka se načítá po hodinách.


Parkování
STRAVA PRO MAMINKY
Výživa kojících maminek

 

Kvalita a množství Vaší výživy jsou důležité pro Vaše zdraví a zdravý vývoj Vašeho dítěte. Správný životní styl je právě v období kojení důležitým bodem. K hlavním zásadám výživy kojící ženy patří pravidelná konzumace pestré a rozmanité stravy, ve které jsou zastoupeny všechny základní živiny, vitamíny a minerální látky.

 

Složení : 11 000 KJ -  97g bílkovin, 89g tuku, 355g sacharidů, v biologickém trojpoměru živin   

               55%S, 15% B, 30% T

               V Nemocnici Jihlava má strava označení -  dieta M

 

- Strava je racionální plnohodnotná s vyloučením nadýmavých jídel.

- Tolerance organismu vůči nadýmavým potravinám může být velmi individuální. Pokud víte, že

  Vám některá potravina činí potíže oznamte to, prosím, ošetřujícímu personálu.

- Pečivo je vždy 24 hodin odleželé ( dle standardů HACCP a  hygienických norem ).

- Houskové knedlíky a kynuté sladké knedlíky jsou připravovány z prášku do pečiva, ne z droždí,   

   tudíž jsou nenadýmané a pro maminky vhodné.

- Každý den maminky se snídaní dostávají ovoce ( jablko, banán ), které slouží jako dopolední

   svačina.

- Každý den maminky s obědem dostávají mléčný přídavek ( jogurt nebo 500ml mléka ), které 

   slouží jako odpolední svačina.

- Každé ráno je na oddělení k dispozici jídelní lístek, kde svou stravu najdete pod označením M.

- Strava může obsahovat alergeny. Informace o konkrétních alergenech Vám poskytnou na

   vyžádání nutriční terapeuti.

 

Výživová doporučení při kojení

 

Jezte rozumné množství stravy

Mnoho žen si v těhotenství a v době kojení myslí, že může jíst „za dva“. Pokud se stravujete dostatečně a konzumujete klasickou stravu, pak není třeba jíst výrazně větší množství stravy.

 

Vyhněte se jednostranným formám stravování

Vegetariánství, veganství,makrobiotika či jiné alternativní způsoby výživy nejsou v období těhotenství ani kojení vhodné, neboť mohou vést u dítěte k projevům nedostatku. Následně může být jak matka tak i dítě ohroženi nedostatkem zejména vápníku, vitamínu B12, železa, kyseliny listové apod.  Může také docházet i k nedostatku zcela základních živin, jako jsou bílkoviny, které tělo nejlépe vstřebává právě z živočišných zdrojů. K dodržování těchto alternativních způsobů výživy je třeba širokých odborných znalostí.

 

Konzumujte dostatek tekutin

Potřeba tekutin je velmi individuální, v závislosti na vnějších a vnitřních podmínkách.  Optimálně se doporučuje v těhotenství přijmout  > 2 l tekutin za den, v období laktace

pak > 2,5   l/den. Je třeba pít v průběhu celého dne tak, aby organismus dostával tekutiny průběžně a v dostatečném množství. Základ pitného režimu by měly tvořit nápoje s nízkou kalorickou hodnotou – voda kojenecká, pramenitá, kvalitní vody z veřejného vodovodu, minerální vody se slabou mineralizací.

 

Vyhýbejte se nadýmavým potravinám

Mezi ně řadíme čerstvé a kynuté pečivo, nadýmavé druhy zeleniny, veškeré luštěniny a rovněž sycené minerální vody. Pozor také na dráždivé a nadýmavé druhy koření.   

 

Konzumujte dostatek mléka a mléčných výrobků

Mléko a mléčné výrobky jsou velmi vhodné potraviny, které Vám dodávají vápník, bílkoviny a další živiny důležité zejména pro tvorbu mateřského mléka. Nejvhodnější je polotučné mléko, nízkotučný tvaroh, zakysané ml. výrobky, podmáslí a nízkotučné sýry. Méně vhodné jsou mléčné výrobky s vysokým obsahem tuku -šlehačka, smetana, smetanové krémy…..

  

  Konzumujte dostatek ovoce a zeleniny

   Ovoce a zelenina je důležitým zdrojem vitamínů a minerálních látek. V období kojení je však  

   výběr značně omezený. U zeleniny je třeba zcela vyloučit nadýmavé druhy (zelí, kapusta,  

   květák, ředkvičky, kedlubny  apod. ). U ovoce se doporučuje vyloučit veškeré citrusové       

   plody a jejich šťávy ( pomeranče, kiwi, citróny, grepy, ananas …), ale i další druhy ovoce, které  

   velmi často u dětí vyvolávají alergie ( jahody, rybíz, angrešt ). Pokud jste sama na některé druhy

   potravin alergická nebo máte podezření, že Vám alergii způsobují, zcela je ze svého jídelníčku

   vyřaďte.


V případě dotazů  kontaktujte nutriční terapeuty – Nemocnice Jihlava tel: 567 151 838

 

Kontext

Umístění: Menu > Mapa stránek > Hlavní menu > Porodnice > Návštěvní hodiny, parkování a strava

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


Pomocná nabídka

Stránku:

web & design , redakční systém | Přihlásit se | Registrovat se | Mobilní verze